.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یادداشت انتقادآمیز نماینده اصناف مازندران در کشور
کارتخوان ها اصناف را نقره داغ کردند/ اجحاف به اصناف قابل قبول نیست
شمال نیوز : از نکات قابل تامل اینکه ، سازمان امور مالیاتی ، دستگاه های کارتخوان صنوف را ملاک محاسبه مالیات قرار داده است که این خود آغاز اجحاف به این قشر پرتلاش است . (یادداشت عباس رمدانی )
کارتخوان ها اصناف را نقره داغ کردند/ اجحاف به اصناف قابل قبول نیست

شمال نیوز / عباس رمدانی :  با شیوع ویروس کرونا در کشورمان و تعطیلی هایی که به طور گسترده در بازار کشور اجرا شد، روال عادی فعالیت های تجاری و اقتصادی دچار چالش شد. 

 

در این بین اصناف و بازار علیرغم تحمل فشارهای فراوان درکنار دولت به خدمات رسانی مطلوب پرداختند که برای همیشه تاریخ در اذهان باقی خواهد ماند .

 

بدون تردید اجرای قانون از جمله قوانین مربوط به مالیات و لازم الاجرا بودن آن مورد تاکید اصناف و بازار نیز می باشد اما  ای کاش تصمیم گیرندگان کلان کشوری  به دلیل مشکلات اصناف و تعطیلی های مکرر در دوران کرونایی هزار و چهارصد ، پرداخت مالیات در سال  اجرا یعنی امسال را به عنوان تنفس تعیین می نمودند تا پیکره نیمه جان بازار ، جانی تازه پیدا کند .

 

از نکات قابل تامل اینکه ، سازمان امور مالیاتی ، دستگاه های کارتخوان صنوف را ملاک محاسبه مالیات قرار داده است که این خود آغاز اجحاف به این قشر پرتلاش است . 

 

مبنا قرار دادن تراکنش های دستگاههای کارتخوان از آن جهت مورد انتقاد است که به دلیل بی اطلاعی بسیاری از صنوف به استفاده از این کارتخوان ها برای موارد غیر از کسب درآمد مانند بیعانه، امانت و غیره استفاده شده است و این تراکنش ها معیار محاسبه مالیات قرار گرفته و مشکلات عدیده ای برای صاحبان کسب و کار ایجاد کرده است. 

 

اکنون که تا تا پانزدهم تیرماه برای تنظیم اظهارنامه های مالیاتی اصناف زمان باقی مانده است ، این توقع به حق در مجموعه اصناف وجود دارد که سازمان امورمالیاتی با تعاملی بیشتر نسبت به جبران  حداقلی زیان ها و خسارات وارده به اصناف، مساعدت لازم را انجام داده و به عنوان یک دستگاه دولتی در کنار اصناف و بازار که در روزهای سخت کرونایی در کنار آنان بوده اند باشد .

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

کلانتری 28 خرداد 1401
با داین وضعیت بسیاری از کسبه بازار حتی قدیمی ها باید تعطیل کنند .مشاری که نیست . مالیات هم که با این وضعیت است . از حق ما دفاع کنید حاج عباس
علی 28 خرداد 1401
چرا بقیه اقشار باید مالیات بدهند ولی پزشکها و کسبه نه - اتفاقا کار خوبی هست

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.035 seconds.